21 januari 2020

Wat is automotive marketing?

Marketing blijft zichzelf steeds opnieuw uitvinden. Immers moet er continu gezocht worden naar nieuwe manieren om mensen te bereiken. Vaak is een marketing methode een tijdje succesvol, maar op een gegeven moment hebben mensen het door en verliest de methode wat van zijn doeltreffendheid. Daarom blijft marketing innoveren. Een nieuwe trend waar je misschien wel van gehoord hebt is automotive marketing. Hierbij ligt de focus op het opbouwen van een langdurige relatie met de klant binnen de autobranche. Loyaliteit aan een merk is namelijk een belangrijke indicator van succes. Hoe langer je klanten aan je weet te binden, hoe succesvoller je zult zijn.

Een aanrader op het gebied van automotive marketing

Loyaliteit is voor autodealers en automerken van groot belang. Dit bepaalt in grote mate hun duurzaamheid. Daarom moet je een soort band creëren met de rijders van de auto, zij  moeten geen ander merk meer willen. Dat is de gedachte achter automotive marketing. Echter is de consument van tegenwoordig veel kritischer dan de consument van vroeger. Hierdoor zijn ze minder loyaal en is het ook moeilijker om klanten loyaal te maken. Daarom moeten er nieuwe ideeën bedacht worden.

DBF is een bedrijf dat excelleert op het gebied van automotive marketing. Zij weten als geen ander dat je na de verkoop van een auto meteen moet beginnen met het opbouwen van een relatie met de klant. Dit doe je aan de hand van verschillende evenementen waarbij klanten diverse extra’s en aangename beloningen kunnen scoren. Zo hou je de klant geïnteresseerd en vergroot je de kans dat ze loyaal blijven. Het loont om klanten te belonen!