Waar moet een goede SEO tekst aan voldoen?

Een SEO tekst is een tekst die goed vindbaar is door zoekmachines. Toch betekent dit niet alleen schrijven voor het zoekalgoritme en de webcrawlers van Google. Hier zijn vijf voorwaarden waar een goede SEO tekst aan moet voldoen.

1. Meta titel en beschrijving

Dit is een belangrijk onderdeel van de tekst dat niet eens zichtbaar is op de pagina. De titel moet beschrijvend en wervend zijn zodat mensen op de link klikken, de beschrijving moet kort en krachtig zijn zonder alle informatie prijs te geven. Dit is niet hetzelfde als meta keywords, die worden namelijk niet langer door het algoritme uitgelezen.

2. Indeling

Een pagina heeft normaal gesproken een titel. Dan kunnen er nog subtitels zijn die wellicht ook weer onderverdeeld zijn in segmenten. Deze elementen worden H-tags genoemd en gaan van H1 tot H6. In praktijk zijn met name de H2 tags van belang voor SEO.

3. Aantal woorden

Een heel korte interpretatie van deze voorwaarde is als volgt; meer is beter. Meer woorden, meer informatie en meer termen die relevant zijn voor het onderwerp scoren beter in de zoekresultaten. Als het onderwerp er zich voor leent dan mogen teksten best 1000, 1500 of zelfs 2000+ woorden zijn. Dit worden longread pagina’s genoemd. Niet alle teksten hoeven te voldoen aan dit aantal woorden maar als de gelegenheid zich voordoet dan is het zeker de investering waard.

4. Onderwerpkeuze

Als je een bakker bent dan ben je op een gegeven moment wel klaar met de zoekterm ‘brood’. Door meer diversiteit te brengen in de onderwerpen binnen een hoofdcategorie scoren SEO teksten beter zonder elkaar in de weg te zitten. Dus bijvoorbeeld een blog over speltbloem, over zoete broodjes, hoe bladerdeeg zo krokant kan zijn etc.

5. Evergreen content

Naast nieuwswaardige content moet je ook zeker pagina’s publiceren die over enkele jaren nog steeds relevant zijn. Dit soort teksten blijven bezoekers trekken zonder dat je er een letter aan hoeft te veranderen. Evergreen content en longread pagina’s worden vaak gecombineerd als marketing strategie.

Unieke online content

Teksten op het internet zijn niet hetzelfde als teksten in brochures, in de krant of in een e-book. De basis en het onderwerp kan hetzelfde zijn maar de schrijfwijze is beduidend anders. Zo moet er naast de lezer ook rekening worden gehouden met de persoon die de tekst leest. Een computerscherm leest anders dan een vel papier en zo zijn er nog meer aandachtspunten om rekening mee te houden. DoubleSmart helpt je goede SEO teksten te publiceren die hun doel bereiken. Of het nu extra bezoekers zijn, meer verkopen of het opbouwen van autoriteit online. Zorg dat SEO teksten scoren door samen te werken met de experts.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *