6 oktober 2020

Advertentie tips voor jouw zoekmachine marketing!

In de afgelopen jaren is zoekmachineadvertentie de levensader geworden van digitale zoekmachine marketing campagnes van veel kleine bedrijven en grote bedrijven.

Wat is adverteren in zoekmachines?

Zoekmachineadvertentie is een marketingtechniek die online advertenties in de resultaten van zoekmachines plaatst. Dit proces, ook wel bekend als Google-advertenties of pay-per-click-advertenties, houdt in dat bedrijven een klein bedrag betalen elke keer dat een gebruiker op een advertentie klikt die ze op de resultatenpagina’s van zoekmachines plaatsen.

# 1 Geef nooit slechts één advertentie weer

Wanneer je een advertentie plaatst, heb je iets nodig om deze mee te vergelijken. Het is aan te raden om de biedingen te controleren terwijl je twee advertenties weergeeft, ook al is dit de eerste campagne. Het feit dat een advertentie veel klikken genereert, betekent niet noodzakelijk dat deze goed presteert. Als je twee advertenties naast elkaar weergeeft, kun je de prestaties vergelijken en zien welke meer leads oplevert. Het is tenslotte het doel om de uitgaven aan slecht presterende advertenties te minimaliseren en het biedingsbedrag voor goed presterende advertenties te verhogen.

# 2 Bepaal de beste matchtypen

Zoekwoorden zijn een belangrijk onderdeel van zowel zoekmachineoptimalisatie als advertentiecampagnes binnen de zoekmachine marketing. Het enige verschil is dat je optimaliseert voor zoekwoorden met SEO, maar betaalt / biedt voor zoekwoorden in PPC. De methode van jouw zoekwoordonderzoek zou ongeveer hetzelfde moeten zijn. Nadat er onderzoek is gedaan en de beste zoekwoorden voor elke advertentie zijn gevonden, moet je bepalen welk zoektype het meest getarget verkeer zal aantrekken.

# 3 Bepaal zoekwoorden die je wilt vermijden

Ja, er bestaat zoiets als uitsluiting zoekwoorden. Het gebruik van uitsluiting zoekwoorden is een van de beste manieren om te bepalen aan wie zoekmachines jouw advertenties laten zien. Als je zoekwoordgroepen of brede zoektypen gebruikt, bestaat de kans dat jouw advertenties worden weergegeven voor irrelevante zoekopdrachten, en dit wil je vermijden voor de zoekmachine marketing.